Nieuw Zeeland bedankt!

21 maart 2014 - Waihi, Nieuw-Zeeland

Het eten...

Heerlijk geroosterde malse lamsrackjes, grote groene mosselen in ale bier en lekker sappige entrecotes met een uiencompote. Het vlees kost geen drol en smaakt als een tiet. 10 schapen op 1 inwoner van Nieuw Zeeland. Een carnivoor wordt hier gelukkig.

Het sprookjesachtige landschap van Tongariro national park...
Geweldig om als twee Frodo's door het surrealistische 'lord of the rings'-landschap heen te taffelen en Mt Doom te beklimmen. 'Are you on the moon?'. Het leek er wel op!

The Dutch shop in Foxton...
Stroop, pannenkoeken, rode kool, knakworsten. Alles had ie! Ook dróóóóp. Eindelijk weer: katjes, munt, salmiak bollen en dubbelzout. Met de wagen volgeladen.....
Wat hebben we nog in het verschiet? Een Hollandse frituur in Auckland. Eindelijk weer eens kroketje voor Hanneke en een frikadelletje speciaal voor Ruudje. Heerlijk culinair Hollands! De stroopwafels in Wellington waren overigens ook subliem van smaak!

Lucy..
Een heftig ochtend-, middag- EN avondwindje die in een vorig leven orkaankracht had. We zijn afgelopen weekend 48 uur lang door elkaar gehusseld en Lucy maakte van Amy een echte shagg'n wagon! Veerkracht kent Amy overigens wel. Of tóch niet. Na een moeilijke periode aan de fles ligt ze nu al dagenlang in een deuk en komt (de)ze er ook niet meer uit!

Vino...
Een Shiraz in Napier, een Sauvignon blanc in Marlborough en een Pinot Noir uit Hawkes Bay. Heerlijke wijntjes uit streken die we tot dusver alleen van een etiket kenden. Een wijnwalhalla!

Lake Taupo...
Zo helder, zo schoon... het leek wel drinkwater. En de zonsondergang was adembenemend. De Rollen, Bagger, het grindgat van Stevensweert of het IJsselmeer. Nah, geef ons maar lake Taupo!

Roturoa...
Alle mannen die denken dat ze iets voorstellen op 'scheten' gebied zouden deze plaats eens moeten bezoeken en al hun natte winden worden dan in het juiste perspectief geplaatst. Over deze 'vulkanische' plaats hangt continue de geur van rottende eieren. Dag in, dag uit!

Hurricanes...
Je bent niet in Nieuw Zeeland geweest als je geen rugby wedstrijd hebt bezocht. We hebben tijdens de Hurricanes-Brumbies onze ogen uitgekeken. Niet zo zeer wat er op het veld gebeurde (Fortuna is echt 1000 keer spannender) maar eerder verbaasd over de shitload aan eten en drinken wat door de 'rij' voor ons naar binnen werd geschoven: fish and chips, donuts, hot dogs, bier, koffie, frieten, chocomel, cola.

Indiaas bij The Indian Cafe in Nelson...
Krokante Samosa, Seekh Kebab, Beef Vindaloo. Lamb Rogan Josh, Navratan Korma. Héééérlijk. Doen!

Uitgaansleven in Wellington...
Aandachtig aanschouwen hoe de locals diep naar de bodem zonken op de vrijdagse uitgaansavond in de Ierse pub JJ Murphys.

NZ was awesome. Van de nazomer in Kiwi land gaan we nu het voorjaar in: Nepal met de bloeiende rododendrons! Gewoon, omdat we de winter liever overslaan.

Ondanks al het moois kan ik nog steeds niet tegen een onrechtvaardige behandeling. Vandaar onderstaande e-mail naar flight centre Australia!

Van: Ruud en Hanneke
Aan: Donna Schmidt (customer service) Wendy Waata (flight centre Sydney airport)
Datum: 21 Maart 2014
Onderwerp: Congratulations Wendy Waata and Donna Schmidt (Travel Centre Australia)

Dear Donna, Wendy,

Guess what? Congratulations, you have been nominated! During our 2013-2014 world trip we are ranking all the companies which ripped us off. And you are part of it. In February Travel Centre Australia freshly entered our top 10 (in fact: you are no 1) for heavily overcharging (double price) us a flight from Auckland to Kuala Lumpur and not offering a decent solution. As a fact Travel Centre Australia is the first western company nominated in our scam top 10 which includes companies/persons from Vietnam, Laos and China as well. You earned the ranking yourself and be proud of it!

Our shortlist top 3 of biggest scammers so far:
I Travel center Australia (advertising slogan: 'the lowest airfares guaranteed!')
II Bac Ha hiking tours Bac Ha Vietnam
III Cave man Vieng Vang Laos

So far it has been a tough and tight competition. So it definetely will be a close call and undoubtedly you are in! Upon arrival back home we will make up the final ranking and maybe your company could win one of our fantastic prices.

Prices to be earned:
1. Meet and greet with the victims (BYO meal included)
2. 3 day course: 'honesty in business' or 'how to solve customer problems?'
3. A handmade mirror
4. Funding your slogans for your advertising campaign i.e: The rip off experts - Biggest rip off guarantee - Tropical scamming)
5. Karaoke version of the CD single "suspicious minds" recorded by Elvis Presley ("we are caught in a trap, we can't walk out")

Let's keep in touch and we wish you all the best luck in this exciting competition.

Kind regards
Ruud Biemans
Hanneke Hoebergen

1. Chantal:
    21 maart 2014
    Klinkt als een culinair feestje. Veel plezier op jullie volgende bestemming.Kijk uit naar de volgende up date.
  2. Jurgen, Nancy, Thijmen, Jikke:
    21 maart 2014
    Hi! Er weer eens even voor gaan zitten om " bij" te lezen....Wat een geweldige verhalen, complimenten Ruud! Bundelen die hap ;) Zo te lezen genieten jullie nog steeds van alles! (nou, enkele zaken/personen daargelaten hihi) Blijf lekker genieten van elkaar en alles wat op jullie pad komt! Wij lezen gezellig mee :)
  3. Toos:
    21 maart 2014
    Ooo die lieve alle twee.
    Hanneke,gisteren was jou lieve Mama nog bij me geweest,en wat hebben we jullie verhalen weer even doorgespit.
    Nou Ruud,ik ken je niet persoonlijk,maar je bent een toppertje hoor.
    Ga na deze wereld reis maar eens een mooi boek schrijven,met al die geweldige verwoordingen erin van jou en Hanneke,echt wel lachen.
    En wat reis ik weer met jullie mee.
    En de foto's,nou die spreken ook boekdelen,wat is de wereld toch prachtig.
    Hanneke en Ruud,geniet van jullie verdere avonturen,en hou het vooral heel gezond.
    Lieve en warme groeten van mij uit Nederweert Hollandeise.Tooske
  4. Lexie&Mai:
    21 maart 2014
    Zo ver weg maar als we jullie verhalen lezen en vooral de mail aan Donna en Wendy dan zien en horen we jullie bijna! Heerlijk.
    Sjiek en geniet van Nepal.
    Leefs van os oet Sjalbrook.
  5. Marga delnooz:
    21 maart 2014
    Wat weer genieten van jullie culinair verhaal !! Zal doorgeven aan onze Willem en Saskia, dat ze op hun volgende reis niet naar Australie ( vonden vlees in Australie duur !! ) maar naar N.Z. moeten trekken : prachtige natuur en ....genoeg, goedkoop vlees !!!!!! Ben benieuwd hoe Nepal is !! Dankzij jullie verhalen reis ik mee de wereld rond !!! Groetjes, Marga.
  6. Francis Delissen:
    22 maart 2014
    Hey worldtravellers, geweldig om jullie reacties van kiwiland te lezen. Het roept mooie herrinneringen op, vooral van idd wellington, Taupo en Roturua. Die rotte eiergeur neem je gewoon mee naar huis en komt af en toe nog eens om de hoek....
    Hou ons op de hoogte van de reacties van de travel rip-off ranking list. Een geweldige mail! :)
    Veel plezier in Nepal, staat ook op onze bucketlist.
    Namaste Ruud, Namaste Hanneke; enjoy and have fun!
  7. Jos.biemans en zr. Eleutheria:
    22 maart 2014
    Ruud en hanneke: een hartelijke groet van de zuster en mij uit Veghel. Veghel wil een voedingsstad eerste klas zijn, maar van jullie capriolen valt nog heel wat te leren en te proeven.
    Goede smaak ontwikkeling toegewenst. Jullie gaat nu op NEPAL aan. Een nicht van ons, een achternicht dus van Ruud, is daar met de fiets geweest en heeft daaraan een adoptiekind en een boek overgehouden, gevolgd met een enorm ontwikkelingsproject: KUMARI, MIJN DOCHTER UIT NEPAL. o.A. MET HULP VAN STUDENTEN VAN DE UNIVERSITEIT EINDHOVEN wordt genoemd project gevoed en bij de tijd gehouden. Grandioos, net zoals jullie verhalen, de wereld rond. De tijd begint nu te korten, dus blijf genieten.
    Heel veel groeten en goede krachten toegewenst. Zuster
    Eleutheria en oom Jos.
  8. Ruud&Hanneke:
    23 maart 2014
    Bedankt voor alle geweldige reacties! Leuk dat jullie ons zo op de voet volgen! Gr. uit Auckland. Ruud en Hanneke
  9. Marion:
    24 maart 2014
    I like!!!! mijn trip naar Guadeloupe was zeker zo exciting alleen geen hurricane maar wel ook genieten! ik kijk ernaar uit in augustus de fotos uit te wisselen. Love it! Geniet van al t moois guys. X
  10. Ruud&Hanneke:
    26 maart 2014
    Haha nou Marion dan plan maar alvast een paar weken vrij ;)