We zijn er bijna!

18 september 2014 - Remagen, Duitsland

Ons laatste blog van deze reis. De afgelopen dagen hebben we alle tijd gehad om de reis nog eens her te beleven aangezien we al fietsend, naast talloze Deutsche Elektrobiker, ook bij ons de nodige (reis)gedachten zijn gepasseerd. Wat hebben we een fantastisch mooi jaar achter de rug! Geen twijfel, geen spijt maar des te meer voldoening dat we de mogelijkheid hadden om dit avontuur te beleven. Want 'vanzelfsprekend' is zo'n trip niet. Dat hebben we vanaf dag 1 ervaren.

Veel mensen vragen ons hoe dit nou voelt, deze laatste dagen. Vergelijk het maar met je laatste zondagavond voordat je na 3 of 4 weken vakantie weer aan het werk gaat. Tot de macht 14! Positief is dan wel weer dat we komende zondag dit gevoel  niet meer hebben omdat we werkzoekend zijn. Daarnaast staat het weekend voor deur dus kunnen we lekker famile en vrienden na lange tijd weer zien en bijkletsen.

We hebben iedere dag, bijna 13 maanden lang, intens genoten en beleefd. Ook van de leuke reacties op ons blog. Bedankt dat jullie met ons hebben meegereisd. Warm aanbevolen, zo'n reis!

Zoals Arnold zou zeggen: we ll be back!

Nog enkele 'facts en figures' van onze reis.

- Meer dan 2500 km gewandeld voornamelijk met bergpassie (bedankt Herr Hans Wagner).
- Meer dan 300 km gemountainbiked in China, Nepal en Zuid Afrika met (te) dun zeempje.
- Meer dan 2000 km gefietst met bepakking en dikke zeem: Rome-Sittard! (Desalniettemin hebben we het achterwerk van een geile vrouwtjes chimpansee)
- Meer dan 25000 km getoerd met een auto en 2 campers(Hertz auto's doen overigens uitstekend dienst als 4wd).
- Meer dan 280 keer uitgegeten, waarvan 275 keer lekker tot extreem lekker. Wat een luxe!

+ Niet te missen: vochtige babydoekjes (een surrogaat douche, wc en wastafel in 1 nat velletje)
+ Beste aankoop tijdens de reis: een kaasschaaf down under (Maurice) en 'gedoneerd' aan een dolblije teahouse eigenaar op 3500 m hoogte in Nepal. En de Zuid-Afrikaanse limegroene 'kingsize' tent.
+ Beste aankoop na de reis: (weten we nu al) een frikandel en kroket in de eerste frituur over de grens!!
+ Meest gebruikt uit de rugzak: e-reader (Hanneke)
+ Beste reisartikel: groene (nu getransformeerd tot gele) Etos oordopjes (Remko bedankt voor de tip)
+ Miskoop: zuignap haakje
+ Beste bijnaam: voor onze handdoek (lees dweil); honddoek
+ Mooiste souvenir: muts Nepal
+ Beste reissite: Tripadvisor, Airbnb
+ Vaakst bekeken site: FortunaSC
+ Verbaasd over: de lelijke campings in Duitsland (vaak langs spoor, drukke weg en hudje mudje in een rij)
+ Een jaar lang niet gedaan: Hanneke naar de kapper (op zelf een kleine dreadlock wegknippen na)
+ Meeste gedragen: flipflops (hoezo opeens eelt?). In totaal ieder 3 paar versleten
+ Meeste varianten gegeten van: pindakaas (Ruud)
+ Meest gespeeld: canasta, monopoly deal en risk op de iPad
+ Irritantste lui: talloze over het paard getilde lui Londoners

# Niet gemist: regen, tv, werken, protocollen/regeltjes/verplichtingen, strijken, fohnen, geluid vd wekker, Hoogveld, zondagavondweekendisvoorbijgevoel, te veel mensen/drukte, to do-briefjes, overal hondenpoep, kuddegedrag.
# Wel gemist: niet veel maar hele 'gewone' dingen zoals uit de kraan drinken. Én, familie, vrienden.
# Wat gaan we niet missen: de boutgeur vd keens van Ruud, slapen onder een te kleine klamboe, het geslenter van aardgenoten, ruftend(e) bedden(goed), slapen in een lakenzak, geurtjes die ontstaan bij geen-deo-gebruik, knoop in je maag bij het zien van echte armoede, het rijgedrag van een Afrikaan, een gat in de grond, modder, hout, steen wat als toilet dient, toiletpapier op de wc-bril leggen als deze aanwezig is, zorgverzekeraar Bewuzt.
# Wat gaan we missen: totale vrijheidsgevoel, elke dag samenzijn, beleven en genieten, lekker weer: zon, zon, zon, ruimte, rust, buiten leven, ongerepte natuur, avontuur, fantastische uitzichten, cheap exotisch fruit(sapjes), geen tijdsbesef (iedere dag weekend-gevoel), spontane en interessante ontmoetingen, smaakvol buitenlands eten op de meest mooie plekjes, lege bounty stranden en prachtige zonsondergangen..........

You can go your own way!

1. Chantal:
    18 september 2014
    Geroerd door jullie mooie laatste blog.Wens ik jullie een hartelijke welkom thuis. Succes met de banen jacht en ik spreek de wens uit dat jullie in Nederland jullie draai weer weten te vinden. .....knuffel uit Kerkrade. Hoop jullie ooit weer es in levende lijve te ontmoeten. .
    Groetjes chantal
  2. Maurice:
    Lieve Hanneke en Ruud ,

Welkom (bijna) thuis, nog even de laatste 140 km fietsen en dan zit het erop, en terug kijkend op een geweldig jaar ...waar ikzelf 3 weken deel van heb mogen uitmaken in Australië .. Wat lijkt dat alweer lang geleden . ( is het ook )

Tot gauw
  3. Frank en San:
    18 september 2014
    Wauw Ruud en Hanneke, tis ongelofelijk dat het erop zit. Naar ons idee hebben we jullie echt geen 13 maanden geleden uitgezwaaid! Wat was het gaaf om jullie te volgen via de reisblog en Facebook. Fantastische verhalen en even zo mooie foto's! Een hele goede thuiskomst, succes met acclimatiseren. En als jullie weer een beetje gesetteld zijn, willen we graag ALLES horen. Hartelijke groetjes van Frank, Evi, Jonna en San
  4. Marijn Tulp:
    18 september 2014
    Niet alleen jullie reis is bijna ten einde, ook aan jullie blog is een eind gekomen, helaas. We hebben 'm altijd met veel plezier gelezen en zijn zo toch ook een beetje met jullie meegereisd.

MAar alvast welkom terug! Ik hoop graag gauw jullie verhalen live te mogen aanhoren.
  5. Marga:
    Ha Hanneke en Ruud,
    Zelfs de laatste foto's -zo dichtbij in Duitsland- zijn een genot om naar te kijken ! Ben vooral blij voor jullie ouders dat jullie bijna weer veilig thuis zijn !!! Wat hebben jullie veel beleefd , soms geleden, maar meestal genoten !! Het zal een uitdaging worden het"gewone"leven weer aan te gaan !!! Maar de ontzettend mooie beleving neemt niemand jullie meer af !!! Ook nog heel hartelijk bedankt dat jullie Chris en Linda in Cockatoo onze groetjes zijn gaan overbrengen, dat jullie daar de tijd voor hebben gemaakt !! Ook zij hebben daarvan genoten en het fijn gevonden weer even lekker Nederlands te kunnen praten !! Voor ons begint het "avontuur"op 21 maart 2015: dan maken wij de reis naar Australie !! We verheugen ons erop en hopen net zulke mooie foto's te maken als jullie !! Geniet van de blijschap van jullie familie en alle goeds voor jullie verdere toekomst !!! Marga
  6. Marga:
    Ha Hanneke en Ruud,
    Weer bijna veilig thuis tot grote blijdschap van jullie ouders ! Mijn eerste reactie was blijkbaar niet " aangekomen", dus probeer ik het nog een keer !! Weer prachtige foto's nu -zo dichtbij- in Duitsland !! Jullie hebben veel beleefd, soms "geleden", maar gelukkig meestal genoten !! Nog hartelijk bedankt dat jullie bij onze Chris en Linda in Cockatoo de groeten zijn overbrengen, zij vonden het ook fijn en het was weer leuk om Nederlands te kunnen spreken ! Wij gaan 21 maart 2015 naar Australie en hopen met net zo'n mooie foto's thuis te komen !!! Veel succes met het weer beginnen met het "gewone "leven !! Alle goeds !!! groetjes, Marga.
  7. Francé:
    18 september 2014
    wat was het leuk om dit met jullie mee te mogen beleven via dit unieke medium . geweldig geniet nog van je laatste dagen en vier de vrijheid groetjes Francé
  8. Cees:
    19 september 2014
    Zo he! dat is snel gegaan! ik heb veel van jullie blogs gelezen echt super. jullie hebben echt een geweldige tijd meegemaakt, om echt jaloers op te zijn! Ik zie je graag op de koffie komen in Velden! groet, Cees
  9. Raoul & Janine:
    19 september 2014
    Time flies when you have fun!!
    Jeetje, jullie avontuur bijna 'gedaan'..
    We zijn blij dat we jullie weer gaan zien
  10. Marianne Roseboom:
    19 september 2014
    Genoten van jullie reisverhalen en mooie foto's, fijne thuiskomst gewenst, geniet van alle familie en vrienden. De herinneringen aan deze reis nemen jullie je verdere leven als een positieve energie mee. Veel succes voor de toekomst, groetjes Marianne.
  11. Lexie&Mai:
    19 september 2014
    Maf zeg dat jullie nu al zo dichtbij zijn.....
    Super dat het een onvergetelijk jaar voor jullie is geweest. Wij zijn heel blij om jullie snel weer in het echie te zien en horen.
    Effe doortrappen , en genieten blijven natuurlijk ook hier! See you soon.
  12. Tony:
    19 september 2014
    Nog even.....en dan : Een ongetwijfeld onvergetelijk welkom van familie en vrienden! Wat was het fijn en leuk om mee te mogen reizen via jullie blog... ik heb gelachen van de vaak hilarische tekst en genoten van de prachtige foto's!
    Hanneke en Ruud, wat hebben jullie een bagage aan ervaring opgedaan voor de toekomst....
    Geniet van het weerzien en veel succes bij het opnieuw "je draai vinden" hier in Nederland! Lieve groeten, Tony
  13. Lieve:
    19 september 2014
    ZOVEEL MENSEN DIE BLIJ ZIJN DAT JULLIE TERUG ZIJN EN HEELHUIDS dan nog wel, gelukkig! En bij hen allen sluiten wij ons HEEL graag aan: welkom thuis, dikke proficiat: jullie hebben het gedaan, en ... ja, dat het hier mag lopen zoals je het wenst en hoopt. En komt 'the blues' op dan laat je die maar komen... dit hebben is ook dat is een rijkdom! lieve en frank
  14. Tante Annie:
    20 september 2014
    Ruud en Hanneke,
    Welkom thuis.
    Bedankt voor de geweldige reisverhalen.
    Heel veel succes met het acclimatiseren en blijf nagenieten.
    Tante Annie
  15. Toos:
    Lieve wereld reizigers.
    Wat heerlijk
    dat jullie weer thuis zijn gekomen,gezond en wel,en met een levens ervaring die jullie nooit meer vergeten.
    En de ouders broers en zussen,en dierbaren,wat zullen ze blij zijn geweest om jullie in de armen te konden sluiten,super toch?
    Hanneke,en Ruud,heel hartelijk dank voor de mooie verhalen,en wat ben ik in gedachten met jullie mee gereisd,dus ook een wereld reis beleefd,maar dan op mijn kleine laptoppie,bedankt,en het gaat jullie samen verder heel goed...liefs Toos
  16. Chantal:
    22 september 2014
    En hoe is jullie het thuis komen bevallen?
  17. Ruud&Hanneke:
    22 september 2014
    Bedankt allemaal voor het verwelkomen!!
    Wij hebben genoten van jullie leuke reacties, ook bedankt daarvoor!

Chantal, het was een heel warm welkom, fijn!
    Nu langzaam acclimatiseren en nagenieten! Grtjs
  18. Bertus den Bungelaere:
    22 oktober 2014
    Hallo Limbo s
    Sorry dat je een tyd niets van me gehoord hebt , druk druk druk , loop dus ook maanden achter met jullie reis blog lezen , kryg er nu de tyd wel wat voor , ga dus jullie reis tegen de richting in lezen , ja je begrypt het al dwars tegen alles in , Had die Joost me er uit geknikkerd , maar dwarsa tegen alles in toch nog weer een groei van 30 % gemaakt , nou langzaam aan ga ik jullie verslagen lezen , wel thuis en tot horens

Adieu , den Bungelaere
  19. Bertus den Bungelaere:
    17 november 2014
    Stuur me even een tel. no. a u b