Afrikaanse wijsheid

19 augustus 2014 - Rome, Italië

Moenie wag vir die storm oor te waai nie leer eerder om in die reën te dans! De vertaling is zoiets in de trant van 'wacht niet voordat de storm is overgewaaid, leer eerder in de regen te dansen'. Onze interpretatie: zoek geen excuses om iets niet te doen (iets met de welbekende beren en een weg). Ga er voor, volg op ieder moment je hart en geniet.

We zitten (12-08) momenteel in Franschhoek 'the winelands', genietend in een gezellig klein cottage voor een haardvuurtje, een flesje karaktervolle Hartenberg merlot en lekkere (blauwader)kaasjes erbij. Heerlijk relaxed; zo na een wandeling door de wijngaarden van Stellenbosch en een uitgebreide lunch (met wijnproeverij). We beseffen eens te meer dat dit mooie Zuidafrikaanse spreekwoord onze (reis)lading en leven dekt.

Zo vlak voor onze vlucht naar Rome is ons enig stormpje van 'luxueuze' aard: een klein knoopje in onze maag. We gaan richting ons huis, onze familie en vrienden. Geweldig en gezellig om op (korte) termijn weer iedereen te zien! Da's een mooi vooruitzicht. Voor zover geen knoop. Het gemis aan avontuur en een overvloed aan burgerlijke truttigheid en keurslijven. Hoe gaan we dit op korte termijn 'tackelen'? Dat veroorzaakt dit knoopje. Gelukkig beschikt het Nederlands klimaat over voldoende 'reën om in te dans'. On verra.

Verder zitten we volop in de voorbereiding van onze fietstocht. Met ons velen! Zo verlegt borstenman Léon 'Garnier' moeiteloos zijn vakgebied naar billen en voorziet ons van bips gerelateerde huidverzorgingstips. Uit België kregen we van Lieve en Frank onder andere adviezen met betrekking tot onze houding op de fiets. Niet botweg harken maar de pedalen 'simpel' omhoog trekken. We hebben 2100 km om te oefenen. Onze ouders hebben een flink aandeel gehad de fietsen 'Romeklaar' te maken. Marco, onze virituele Stravaploegleider helpt ons met moeilijke route beslissingen en Joost komt de fietsen zelfs naar ons toe brengen! De oneindige Zuidafrikaans gastvrijheid en voedingstips (pan knakworsten zónder mayo en biltong) van Cor en Fee hebben bijgedragen tot een goede moraal. We zijn er klaar voor en zijn ruim op tijd terug voor het Oktoberfeest op de Wiese in Schalbruch!

Geweldig toch! Baie dankie,grazie!

P.s. Vrijwilligers om banden te komen plakken? Meld je!

1. Chantal:
    19 augustus 2014
    Veel veilige fiets kilometers groet chantal
  2. Fam Cox Tholen:
    19 augustus 2014
    Hanneke en Ruud, geniet lekker wind in de rug en welkom in Burgerstan!!!! Gooj rit
  3. RiSmee:
    19 augustus 2014
    Het schijnt dat veel topsporters bergen pasta wegwerken voor hun grote inspanningen. Met Rome de perfecte uitvalsbasis dus gekozen voor jullie komende avontuur: weg wegwerken... Heul veul weg wegwerken.

Bij de weg: wij rekenen er wel op dat jullie een eigen wereldreiskookboek hebben samengesteld. Dan hebben wij er ook nog wat aan...
  4. Pierre Puts:
    20 augustus 2014
    geniet van het mooie Rome
    neem de tijd voordat jullie op de fiets stappen
    Sittard is nog ver!!!!
  5. Tony:
    20 augustus 2014
    Voor het laatste stuk "trappen" wens ik jullie veel succes en plezier. Wie weet wat jullie onderweg nog tegen komen, misschien wel mee-fietsende "dolfijnen!" Bij dat "tackelen", zal linksom of rechtsom misschien wel menig regenbui nodig zijn, echter in relatieveren zijn jullie toch toppers geworden afgelopen jaar? Maar...zover is het nog l-a-a-a-a-ng niet!
  6. Toos:
    21 augustus 2014
    Hoi saampjes.
    Heel veel veilige kilometers Hanneke en Ruud,en geniet van de natuur/regen zon/wind,en open kadetten...:-((,nee hoor,verzorg het achterwerk maar heel goed.
    Ik wens jullie een top tijd,om de laatste kilometers samen in goede gezondheid af te leggen.
    Liefs van Toos,en mijn kleindochter Janne die nu naast me staat,en vroeg om jullie ook de groetjes te doen,en ze zegt dat jullie moeten trouwen nu.;-))
    liefs Oma de Corti,en Janne Bosma..(4 jaar)..Houdoe!
  7. Ruud&Hanneke:
    21 augustus 2014
    Bedankt voor de motiverende woorden, wij zullen eraan denken als we de fiets liever de berg af willen kieperen! Groetjes Ruud&Hanneke
    Ps.: sorry Janne; wij reizen liever dan dat we trouwen!!
  8. Chantal:
    22 augustus 2014
    Al terug fietsend nemen je toch wel de tijd om ons op de hoogte vd rit richting ollanda.?!
  9. Ruud&Hanneke:
    23 augustus 2014
    Als wij nog 'boe en bah' kunnen zeggen zeker!! Ciao
  10. Léon:
    25 augustus 2014
    Naast de pijnlijke billen, zouden er ook gevoel-loze geslachtdelen tijdens het fietsen kunnen optreden. Niets is ons vreemd op de fiets dus hier heb ik ook een advies voor in petto!