Fietsen, fietsen, fietsen... het is weer tijd om te gaan...

27 augustus 2014 - Murlo, Italië

We zijn drie dagen onderweg: 300,9 km afgelegd, 4245 hoogtemeters verder en we brengen jullie graag op de hoogte van onze 'tussenstand'.

-Italiaanse chauffeurs hebben tot dusver 34 keer getoeterd op Hanneke. Ikzelf moet het doen met 1 middelvinger. Nog niet eens van een vrouw. Op de vierde dag eindelijk 'thumbs up' van een vriendelijke Italiaan.
-Hanneke heeft daarnaast ook veel sjans van steekvliegen. Gelukkig kreeg ze bij de apotheek door een vriendelijke, 'tamelijk' behaarde dame een goed zalfje voorgeschreven.
-Leuk is de interesse van passanten: applaus, 'buongiorno', zwaaien, veel vragen in gebrekkig Engels en een meefietsende Cipollini.
-De koffie op de route smaakt uit-ste-kend! Blij dat we in dit Mekka zijn aangekomen. Nescafé kan ik echt niet meer luchten.
-We hebben gekozen voor de zwaardere 'Reitsma' route die ons door het heuvelachtige Toscane leidt (lijdt?). Veel mooie vergezichten maar na 2100 km zal ook het knoopje in onze magen zijn los gemaakt (zie vorige blog) en zijn we toch blij om weer in ons eigen bed te mogen duiken.
-Vandaag kwamen we door Montelcino. Dat plaatsje van de befaamde Brunello. Het klinkt aanlokkelijk om daar een tijdje te blijven hangen. Wellicht onverstandig.
-De fietsen en bipsen doen het goed. De creme doet het nog beter. Mijn fiets laat wel een klein tikkend geluid horen bij de trapper/as. Het is in ieder geval geen verborgen knikker is de asbak.
-Naast Joost is ook Jan de fietsen naar Rome komen brengen! Wat een geweldig leuke verrassing!
-In Santa Fiora hebben we heerlijke Tortelli gegeten: pasta gevuld met truffel, ricotta en spinazie. Ook de huis-druivensap was erg lekker!
-Langzaamaan krijgen we echte renners 'benen' met zo'n mooie scheidingslijn: wit van boven en bruin van onder!
-Italië geeft ons nog niet echt het gevoel dat we terug in Europa zijn. We mogen op verschillende plekken geen water uit de kraan drinken. Italianen kunnen moeiteloos meekomen met het Afrikaanse verkeer en haar (non)regels. Douches zijn koud en het asfalt is van Azië kwaliteit. Rutte, draai de kraan nog eens open.

Maar het weer is goed en we vermaken ons prima!

1. Chantal:
    27 augustus 2014
    Mooi dat jullie begonnen zijn met de fiets tocht. Geniet van bella italia.
  2. Miriam Meijer:
    27 augustus 2014
    Fantastisch, jullie doen het gewoon!
    Ik wens jullie veel plezier en heel veel wind mee ;-).
  3. Jan en Mien:
    27 augustus 2014
    Zondag, maandag, dinsdag en woensdag = 4 dagen in Nieuwstadt! Mischien in Italie 3 dagen. Maar het gemiddelde is volgens plan! Of tellen wij niet goed? Ga zo door! Leuk om jullie de plaatsen zien passeren waar wij een paar jaar geleden op vakantie zijn geweest. Het eten zal ook wel bevallen!
  4. Léon:
    28 augustus 2014
    Ik durf jullie in ieder geval niet meer uit te dagen voor een fietstochtje door de Limburgse heuvels ...
  5. Frank en San:
    28 augustus 2014
    Heel gek dat jullie nu weer op Europese bodem zijn en langzaam, met "een rugzak vol met regendansjes" om dat knoopje te kunnen tackelen, richting het Limburgse heuvelland fietsen! Prachtige foto's (heimwee naar het adembenemende Toscaanse landschap). En Evi zou zeggen: He pap, kijk Ruud en Hanneke hebben ook "glow in the dark" benen. Frank overigens niet van het fietsen maar van het lui liggen in de zon, met zwembroek met korte pijpjes...
    Voor nu.....Keep calm and pedal on!
  6. Tante Annie:
    29 augustus 2014
    Ruud en Hanneke,
    Ik heb genoten van jullie interessante reisverhalen.
    Een hele prettige fietstocht toegewenst naar Nieuwstadt.
    Groetjes van
    Tante Annie
  7. Pierre Puts:
    29 augustus 2014
    Ruud en Hanneke,het doet me veel plezier dat het fietsen voorspoedig verloopt.
    Nog even doorbijten, want de oktoberfeesten wachten.
    Tot gauw.
    Annie en Pierre
  8. Tony:
    30 augustus 2014
    Ja, Hanneke en Ruud, jullie doen het "gewoon!" Geweldig!
    Een voorspoedige rit verder op jullie stalen ros met straks wellicht kuiten van staal?